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Original-Research: Pharming Group NV - from First Berlin Equity Research

GmbH

26.08.2024 / 15:55 CET/CEST

Dissemination of a Research, transmitted by EQS News - a service of EQS

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The issuer is solely responsible for the content of this research. The

result of this research does not constitute investment advice or an

invitation to conclude certain stock exchange transactions.

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Classification of First Berlin Equity Research GmbH to Pharming Group NV

Company Name: Pharming Group NV

ISIN: NL0010391025

Reason for the research: Update

Recommendation: Buy

from: 26.08.2024

Target price: EUR1.60

Target price on sight of: 12 months

Last rating change: -

Analyst: Simon Scholes

First Berlin Equity Research has published a research update on Pharming

Group NV (ISIN: NL0010391025). Analyst Simon Scholes reiterated his BUY

rating and maintained his EUR 1.60 price target.

Abstract:

Q2/24 was a strong quarter for Pharming. Group revenue climbed 35% yoy and

33% sequentially to USD74.1m (Q2/23: USD54.9m; Q1/24; USD55.6m). Recent

operating losses have been primarily a consequence of higher marketing costs

following the Q2/23 launch of leniolisib in the US for APDS (activated PI3K

delta syndrome) in patients 12 years and older. A higher revenue base meant

that the operating loss narrowed to USD3.1m in Q2/24 from USD16.3m in Q1/24.

Despite the good numbers, the share fell 8% on the day of the results. We

think the main reason for the decline was slowing growth in new leniolisib

patient enrolment. Pharming has identified ca. 150 patients in the US who

are eligible for treatment with leniolisib. Between end June 2023 (2 months

after the US launch) and YE 23 the number of US patients on paid therapy

with the drug rose from 43 to 81. By end June this year, Pharming had added

only 10 more patients (2 in Q1 and 8 in Q2) for a total of 91. The good news

is that growth in patients on paid leniolisib therapy is likely to pick up

strongly in 2025 and remain robust into the 2030s. APDS is caused by

variants in either of two genes, PIK3CD or PIK3R1. By end Q4 Pharming

expects to have completed screening of 1,200 patients in the US with a VUS

(Variant of Uncertain Significance) in the PIK3CD or PIK3R1 genes. The

literature suggests that 20% of these patients will be found to be

pathogenic/likely pathogenic. We expect VUS screening to boost US leniolisib

patients on paid therapy from 101 at YE 2024 to 149 at YE 2025. We model the

number of patients on leniolisib to exceed 600 by end 2028 following

approvals in the EU, Japan and for under 12 year-olds (all 2026). Leniolisib

patient growth should gain substantial further impetus from ca. 2029

following its approval for certain non-APDS PIDs (primary

immunodeficiencies) whose prevalence is 3.3x higher than APDS. We expect

revenues from non-APDS PIDs to make leniolisib a bigger product than

Ruconest. We believe the dip in leniolisib new patient growth is temporary

and an opportunity to purchase the Pharming share cheaply. We maintain our

Buy recommendation and price target of EUR1.60.

First Berlin Equity Research hat ein Research Update zu Pharming Group NV

(ISIN: NL0010391025) veröffentlicht. Analyst Simon Scholes bestätigt seine

BUY-Empfehlung und bestätigt sein Kursziel von EUR 1,60.

Zusammenfassung:

Q2/24 war ein starkes Quartal für Pharming. Der Konzernumsatz stieg um 35%

gegenüber dem Vorjahr und um 33% gegenüber dem Vorquartal auf USD74,1 Mio.

(Q2/23: USD54,9 Mio.; Q1/24; USD55,6 Mio.). Die jüngsten operativen Verluste

waren in erster Linie eine Folge höherer Marketingkosten nach der

Markteinführung von Leniolisib in den USA in Q2/23 zur Behandlung von APDS

(aktiviertes PI3K-Delta-Syndrom) bei Patienten ab 12 Jahren. Dank einer

höheren Umsatzbasis verringerte sich der Betriebsverlust von USD16,3 Mio. in

Q1/24 auf USD3,1 Mio. in Q2/24. Trotz der guten Zahlen fiel die Aktie am Tag

der Veröffentlichung der Ergebnisse um 8%. Unserer Meinung nach war der

Hauptgrund für den Rückgang das verlangsamte Wachstum bei der Aufnahme neuer

Leniolisib-Patienten. Pharming hat ca. 150 Patienten in den USA

identifiziert, die für eine Behandlung mit Leniolisib in Frage kommen.

Zwischen Ende Juni 2023 (zwei Monate nach der Markteinführung in den USA)

und Ende Dezember 2023 stieg die Zahl der US-Patienten, die eine bezahlte

Therapie mit dem Medikament erhalten, von 43 auf 81. Bis Ende Juni dieses

Jahres hatte Pharming nur 10 weitere Patienten hinzugefügt (2 im ersten und

8 im zweiten Quartal). Die gute Nachricht ist, dass die Zahl der Patienten,

die eine bezahlte Leniolisib-Therapie erhalten, im Jahr 2025 wahrscheinlich

stark ansteigen und bis in die 2030er Jahre hinein zügig wachsen wird. APDS

wird durch Varianten in einem der beiden Gene, PIK3CD oder PIK3R1,

verursacht. Pharming geht davon aus, dass bis zum Ende des vierten Quartals

das Screening von 1.200 Patienten in den USA mit einer VUS (Variant of

Uncertain Significance) in den Genen PIK3CD oder PIK3R1 abgeschlossen sein

wird. Aus der Literatur geht hervor, dass bei 20 % dieser Patienten ein

pathogener/wahrscheinlich pathogener Befund festgestellt wird. Wir gehen

davon aus, dass das VUS-Screening die Zahl der Leniolisib-Patienten in den

USA, die eine bezahlte Therapie erhalten, von 101 im Jahr 2024 auf 149 im

Jahr 2025 erhöhen wird. Wir unterstellen, dass die Zahl der

Leniolisib-Patienten nach den Zulassungen in der EU, Japan und für Kinder

unter 12 Jahren (alle 2026) bis Ende 2028 auf über 600 ansteigen wird. Das

Patientenwachstum von Leniolisib dürfte ab ca. 2029 durch die Zulassung für

bestimmte primäre Immundefekte (PIDs), die nicht zu den APDS gehören und

deren Prävalenz 3,3-mal höher ist als die der APDS, einen erheblichen

weiteren Impuls erhalten. Wir gehen davon aus, dass die Einnahmen aus den

Nicht-APDS-PIDs Leniolisib zu einem wichtigeren Produkt als Ruconest machen

werden. Wir glauben, dass der Einbruch des Leniolisib-Patientenwachstums nur

vorübergehend ist und eine Kaufgelegenheit darstellt. Wir behalten unsere

Kaufempfehlung sowie unser Kursziel von EUR1,60 bei.

Bezüglich der Pflichtangaben gem. §85 Abs. 1 S. 1 WpHG und des

Haftungsausschlusses siehe die vollständige Analyse.

You can download the research here: http://www.more-ir.de/d/30623.pdf

Contact for questions:

First Berlin Equity Research GmbH

Herr Gaurav Tiwari

Tel.: +49 (0)30 809 39 686

web: www.firstberlin.com

E-Mail: g.tiwari@firstberlin.com

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