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Original-Research: ad pepper media International N.V. - from First Berlin Equity Research GmbH

Classification of First Berlin Equity Research GmbH to ad pepper media International N.V.

Company Name: ad pepper media International N.V.

ISIN: NL0000238145

Reason for the research: Update

Recommendation: Buy

from: 16.07.2024

Target price: 2,90 Euro

Target price on sight of: 12 Monate

Last rating change: 20.07.2020: Hochstufung von Hinzufügen auf Kaufen

Analyst: Dr. Karsten von Blumenthal

First Berlin Equity Research hat ein Research Update zu ad pepper media

International N.V. (ISIN: NL0000238145) veröffentlicht. Analyst Dr. Karsten

von Blumenthal bestätigt seine BUY-Empfehlung und bestätigt sein Kursziel

von EUR 2,90.

Zusammenfassung:

Trotz geringerer Q2-Umsätze (-3% J/J) verbesserte sich das EBITDA deutlich

(+EUR0,6 Mio. J/J). Das Q2-EBITDA betrug EUR487 Tsd. und war mehr als doppelt

so hoch wie in Q1, während das EBITDA in Q2/23 bei EUR-118 Tsd. lag. Das

H1/24 EBITDA verbesserte sich im Jahresvergleich von EUR-464 Tsd. auf EUR707

Tsd., was zeigt, wie gut das Unternehmen den Turnaround geschafft hat. APM

erwartet ein starkes 4. Quartal in Bezug auf Umsatz und Rentabilität und

prognostiziert ein starkes zweites Halbjahr für ihr Webgains-Segment

aufgrund des Gewinns neuer Kunden und Künstlicher Intelligenz-Anwendungen.

Da das EBITDA in Q2 deutlich über unserer Prognose lag und H2 saisonal

stärker ist als H1, erhöhen wir unsere EBITDA-Schätzung für 2024 von EUR1,1

Mio. auf EUR1,8 Mio. Wir bestätigen unser Kaufen-Rating und das Kursziel von

EUR2,90.

First Berlin Equity Research has published a research update on ad pepper

media International N.V. (ISIN: NL0000238145). Analyst Dr. Karsten von

Blumenthal reiterated his BUY rating and maintained his EUR 2.90 price

target.

Abstract:

Despite lower Q2 revenue (-3% y/y), EBITDA improved significantly (+EUR0.6m

y/y). Q2 EBITDA of EUR487k was twice as high as in Q1, while Q2/23 EBITDA was

EUR-118k. H1/24 EBITDA improved y/y from EUR-464k to EUR707k, which shows how

well the company managed its turnaround. APM expects a strong Q4 in terms

of revenue and profitability, and is guiding towards a good H2 for its

Webgains segment due to new client wins and artificial intelligence

applications. As Q2 EBITDA was much higher than our forecast, and as H2 is

seasonally stronger than H1, we increase our 2024 EBITDA estimate from

EUR1.1m to EUR1.8m. We stick to our Buy rating and EUR2.90 price target.

Bezüglich der Pflichtangaben gem. §85 Abs. 1 S. 1 WpHG und des

Haftungsausschlusses siehe die vollständige Analyse.

You can download the research here:

http://www.more-ir.de/d/30221.pdf

Contact for questions

First Berlin Equity Research GmbH

Herr Gaurav Tiwari

Tel.: +49 (0)30 809 39 686

web: www.firstberlin.com

E-Mail: g.tiwari@firstberlin.com

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The issuer is solely responsible for the content of this research.

The result of this research does not constitute investment advice

or an invitation to conclude certain stock exchange transactions.

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