News und Wissenswertes zu LMG WKN: 872514 ISIN: AU000000LMG2 Kürzel: L2Q Forum: Aktien User: Hoerti

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23. Dec, 16:40:04 Uhr, Berlin
Kommentare 37
N
Ninja27, 03.12.2021 21:32 Uhr
0
Hi, kurze Frage, das mit der 100000 tpa Anlage hab ich nicht gesehen. Soll die 40000 t Anlage dann nochmals erweitert werden? Eigentlich könnte man doch die Technik überall hin bauen ,wo es Kohlekraftwerke gibt oder? Alles sehr interessant hier wie rentabel das alles werden kann. Danke für eventuelle antworten und viel Erfolg allen
b
börse1234567, 30.10.2021 10:42 Uhr
0
Ja in China sind die Magnesiumpreise gesunken aber nicht in Europa. China produziert nur noch für das eigene Land und hat dadurch ein gewissen Überschuss den mal als Puffer hält. Dadurch sinken die Preise im eigenen Land. Die Chinesen haben ein Plan hinter ihren Aussagen und daran ändern sie so schnell nichts. Der Magnesiummangel wird kommen. Das gleiche war bei Lithium,es war so eindeutig das es kommen wird aber investiert wurde erst kurzfristig kurz vor knapp
Hoerti
Hoerti, 29.10.2021 21:23 Uhr
1
📣 **Magnesiumpreise in China um 40 % gesunken **📣 - Die Magnesiumpreise in China fielen, nachdem führende Produzenten in der Provinz Shaanxi den Betrieb wieder aufgenommen und die Produktion seit Anfang des Monats hochgefahren hatten. - Die Produktion in den Fabriken in Shaanxi wurde vom 20. bis 30. September aufgrund von Kohle- und Stromknappheit im Land ausgesetzt. - Laut Caixin wurde die Stabilisierung der Magnesiumpreise auch dadurch begünstigt, dass die Preise für Kohle und Ferrosilizium in den letzten Wochen ebenfalls gesunken sind.
Andercover
Andercover, 29.10.2021 8:54 Uhr
3
On 17th of September Chinese authorities ordered the closure of 18 magnesium plants in Shaanxi as part of plans to cut CO2 emissions. Another 30 plants had their capacity was reduced to 50% until the end of December. This is a big deal. China produces around 85-90% of the world’s magnesium and the Shaanxi province alone produces 65%. #China exports of #magnesium — critical for hardening #aluminum alloys and used in everything from power tools to laptops — has plunged as the nation cuts output because of the energy crunch. So appliances cars will soar in price as supply plunges.t.co/zI2B1t21fz — Clive Dunn (@cliveldunn) October 25, 2021 Latrobe Magnesium (ASX:LMG) CEO David Paterson said that supply to Europe, Japan and American has effectively been cut off – and there is no alternative options. “China make about 900,000 tonnes and half of it gets exported half of its used internally, so if they’re reducing the major province’s capacity by a factor of 60%, then that means there’s not going to be a lot for the rest of the world,” he said. “Japan is reliant of China for 40-50,000 tonnes, in North American – which includes Canada, the US and Mexico – they require about 150,000 tonnes and they’ve only got one producer. “Then you’ve got the EU that has no producers and is importing about 160,000 tonnes. “So, all of a sudden you have 40,000 tonnes a month cut off – where are we going to get it from and how big are the inventory stocks?” The shortfall directly impacts car production Magnesium is primarily used in to produce aluminium sheets for car panels. Without supply, car production is going to grind to a halt. Paterson said he expects that Chinese car manufacturers will have sufficient supply, but the rest of the world will be struggling if the reduced magnesium plant production drags on. German Chancellor Angela Merkel has already flagged that the country’s car manufacturers will run out of magnesium by the end of November and if supply isn’t reinstated it will hamstring their ability to produce cars. 1. China supplies 95% of Europe’s magnesium demand 2. The last European magnesium producer closed in 2001t.co/uj7NBaOPxH Europe’s magnesium crunch poses another carbon conundrum — John Plesnicar (@johnplesnicar) October 27, 2021 Pricing has gone through the roof Consequentially, magnesium prices have tripled, soaring as high as US$8,100/tonne on the 18th of October. “The problem is that pricing has gone through the roof, so no one wants to buy at these prices,” Paterson said. “It’s sitting around US$8000, and the problem is that the US has an anti-dumping duty, which effectively doubles that price in the US – so suddenly they’re paying north of US$15,000 a tonne which crazy. “Traditionally, this time of year in the US, they do all the marketing and set prices to go under contract for 12 months.
Hoerti
Hoerti, 28.10.2021 14:21 Uhr
0
Ich war gestern draußen und bin bei dem Dip heute wieder rein. Australien mit Über 5 Mio auf Käuferseite, nur 300k auf Verkäuferseite
A
Alex1989, 28.10.2021 7:33 Uhr
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Da hast du recht 👍
Johnnyyy
Johnnyyy, 28.10.2021 6:42 Uhr
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Ah okay. Ja gestern auf jeden Fall ein seltsamer, aber erfreulicher Anstige 😊
A
Alex1989, 28.10.2021 6:34 Uhr
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Er wird vermutlich einfach nur die Gewinne sichern und heute oder die Tage wieder günstiger rein. Ist ja schon "relativ unbegründet" in Europa hochgegangen...
A
Alex1989, 28.10.2021 6:33 Uhr
0
Hat er gestern geschrieben
Johnnyyy
Johnnyyy, 28.10.2021 6:23 Uhr
0
Woher weißt du das er raus ist?
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