Globale Banken schlagen Kupfer-Alarm
Warum die 4,6 Milliarden Pfund dieses Juniors jetzt wichtig sind
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NEL ohne Spam WKN: A0B733 ISIN: NO0010081235 Kürzel: HY7 Forum: Aktien User: alternate
0,26655 EUR
-0,54 %-0,00145
26. Nov, 12:26:49 Uhr,
Baader Bank
Kommentare 40.161
p
panne09,
22. Okt 13:20 Uhr
0
Liebe Nel- Freunde schaut euch das an
https://nelhydrogen.com/press-release/nel-asa-awarded-eur-135-million-in-grants-for-industrialization-of-next-generation-electrolyser-technology-in-norway/
Das könnte vieles ändern
H2Welt,
22. Okt 12:55 Uhr
1
Nel wird es schaffen. 😉
Z
Zockbert88,
22. Okt 12:48 Uhr
0
Der caschbestand ist doch mehr als ausreichend, sehe momentan keine KE Notwendigkeit
Z
Zockbert88,
22. Okt 12:33 Uhr
0
Das sollte doch noch mehr Ruhe verschaffen… stay Strong ✊🏼
C
CRS362,
22. Okt 12:23 Uhr
0
Endlich etwas, 135mio sind über 20% des Börsen Unternehmenswert
BSch,
22. Okt 12:18 Uhr
3
Nel ASA: Awarded EUR 135 million in grants for industrialization of next-generation electrolyser technology in Norway
October 22, 2024 - Oslo, Norway) Nel Hydrogen Electrolyser AS, a fully owned subsidiary of Nel ASA (Nel, OSE:NEL), has today been awarded a grant from the EU Innovation Fund of up to EUR 135 million for industrialization of its next-generation pressurized alkaline technology. The technology is currently being prototyped, and the potential industrialization is planned at Herøya, Norway.
“We continue to realize the full potential of our current technology at the same time as we develop future technologies to help our customers drive down the cost of green hydrogen. This grant will make it significantly easier for us to bring our new innovative pressurized alkaline technology to market,” said Nel’s President and CEO, Håkon Volldal.
Nel has been developing its next-generation pressurized alkaline technology for more than five years. The technology is currently in the prototype stage with promising results. Nel has now been awarded a grant for a phased build-out of production at Herøya, Norway. The grant application was supported by Enova SF, the Norwegian national contact point for the EU Innovation Fund.
“Building on nearly 100 years of electrolyser innovation, we have developed this new, differentiated technology that will be a step-change in cost and performance for renewable hydrogen. Bringing a new technology to market always entails risk, and we are thankful for the support we have previously received from the Research Council of Norway and Innovation Norway. With this substantially larger grant from the EU Innovation Fund, we will be able to bring the innovation to market at an accelerated pace,” Volldal says.
The initial build-out is planned for an annual capacity of 1-2 GW, utilizing existing space at Nel’s current facility in Herøya, Norway. The support will be phased with Nel’s own investments for up to 4 GW of capacity for pressurized electrolyser equipment in Norway. A final investment decision to start building the capacity depends on achieving successful testing in the current prototype and planned pilot stage, as well as market acceptance of the new technology.
ENDS
https://news.cision.com/nel-asa/r/nel-asa--awarded-eur-135-million-in-grants-for-industrialization-of-next-generation-electrolyser-tec,c4054532
alternate,
22. Okt 12:14 Uhr
1
Hoffen wir's Mal!
G
Graputz,
22. Okt 12:13 Uhr
0
Boden gefunden :) (?)
alternate,
22. Okt 12:13 Uhr
0
Erster Schritt! 👍
G
Graputz,
22. Okt 12:07 Uhr
3
https://nelhydrogen.com/press-release/nel-asa-awarded-eur-135-million-in-grants-for-industrialization-of-next-generation-electrolyser-technology-in-norway/
alternate,
22. Okt 11:58 Uhr
0
Aktuell zeichnet sich kein Boden ab, ist schon frustrierend. Aber noch gebe ich die Hoffnung nicht auf das die maßgebenden Personen und Institutionen vernünftig werden. Abwarten und Tee trinken, so sieht es es aus. Kommen auch wieder bessere Zeiten!
Bert1989,
22. Okt 10:50 Uhr
0
Ob ich da dafür bin abwarten auf die ersten Anlagen, Wind onshore finde ich nur begrenzt sinnvoll.
Ich bin für eine PV ausbau auf den Autobahnen.
Diese Fläche ist komplett versiegelt, also macht man nix kaputt.
An der Autobahn selbst kann man dann Autosladen oder H2 oder andere liquids erzeugen.
Setzt man das konsequent um, vielleicht auch schuon beim bau der autobahnen braucht man so manch andere Thematik gar nicht mehr.
Z.b. PV auf Feldern für mich ein no go, besonders wenn der nächste Knotenpunkt ewig weg ist.
Le_Chiffre,
22. Okt 10:21 Uhr
0
Viele sind dafür aber schau mal wie viele dann dagegen sind, wenn solche Großanlagen vor deren Haustüre aufgebaut werden.
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