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INTERNATIONAL AIRLINES GROUP WKN: A1H6AJ ISIN: ES0177542018 Kürzel: IAG Forum: Aktien Thema: Hauptdiskussion

2,949 EUR
+1,58 %+0,046
21. Nov, 17:20:11 Uhr, Quotrix Düsseldorf
Kommentare 1.754
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Escaton, 18. Sep 12:22 Uhr
1
Ja, hoffentlich endlich raus aus dem tief. https://frankfurtflyer.de/60-nordamerika-fluege-pro-tag-2025-wird-fuer-british-airways-ein-rekordjahr/
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maxhome, 26. Sep 9:26 Uhr
0
Läuft super
E
Escaton, 26. Sep 9:30 Uhr
1
Nach vier Jahren wird es wirklich höchste Zeit. Und hoffentlich erst der Anfang
E
Escaton, 7. Okt 13:05 Uhr
1
https://www.deraktionaer.de/artikel/mobilitaet-oel-energie/barclays-hebt-kursziele-fuer-5-europaeische-airlines-lufthansa-und-iag-unter-den-favoriten-20367611.html
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dlogic, 8. Okt 16:46 Uhr
0
Top! Kann nur weiter so gehen....
JackDaniels
JackDaniels, 12. Sep 12:35 Uhr
0
Das Ding kennt nur einen Weg...jeden Tag ein bisschen ⬆️
d
dlogic, 5. Sep 1:33 Uhr
1
NEW YORK (dpa-AFX Analyser) - Die kanadische Bank RBC hat die Einstufung für International Airlines Group (IAG) auf "Outperform" mit einem Kursziel von 230 Pence belassen. Mit Blick auf niedrigere Kerosinkosten und aktualisierte Konjunkturannahmen habe er seine Schätzungen für die Airline-Holding ab 2025 moderat angehoben, schrieb Analyst Ruairi Cullinane in einer am Freitag vorliegenden Studie./gl/mis Veröffentlichung der Original-Studie: 30.08.2024 / 04:25 / EDT Erstmalige Weitergabe der Original-Studie: 30.08.2024 / 04:25 / EDT
m
maxhome, 27. Aug 13:44 Uhr
0
Jetzt könnten wir mal nachhaltig die 2.20 Euro überwinden und hinter uns lassen schaut gut aus
d
dlogic, 09.08.2024 12:20 Uhr
0
Die Schweizer Großbank UBS hat das Kursziel für International Airlines Group nach Zahlen zum ersten Halbjahr von 185 auf 195 Pence angehoben und die Einstufung auf "Neutral" belassen. Analyst Jarrod Castle begründete das höhere Kursziel mit einer zeitlichen Verschiebung des Bewertungshorizonts. Im kommenden Jahr könne eine Schwäche im Luftfahrt- und Hotelgewerbe auch die britisch-spanische Airline-Holding treffen, so der Experte in einer am Mittwoch vorliegenden Studie./bek/edh Veröffentlichung der Original-Studie: 06.08.2024 / 18:24 / GMT Erstmalige Weitergabe der Original-Studie: 06.08.2024 / 18:24 / GMT
E
Escaton, 02.08.2024 10:02 Uhr
0
Hatte schon die Befürchtung, dass die guten Zahlen im schlechten Marktumfeld unter gehen
E
Escaton, 02.08.2024 7:10 Uhr
2
Es gibt eine Zwischenausschüttung von 3 cent pro Aktie, sie wird am 9.September ausbezahlt, wenn man am 6.9 die Aktie im Depot hat
E
Escaton, 02.08.2024 7:07 Uhr
2
IAG half year results 2024 • Strong performance for H1 2024: operating profit of €1,309 million, €49 million ahead of H1 2023 • Q2 operating profit of €1,241 million – broadly in line with a record Q2 2023 (€1,251 million) • Continuing robust demand for travel in our markets supports positive unit revenue growth • Transformation programme helping to deliver strong margins and profit in the medium term • Focused growth in our core markets • Making good progress with operational and customer initiatives at British Airways • Continuing good operational and financial performance in Spain • Further growth in our capital-light IAG Loyalty business; now including BA Holidays • Significant increase in H1 free cash flow to €3.2 billion • Strong balance sheet: 1.1x leverage; Investment grade at S&P and Moody’s; refinanced Revolving Credit Facility • Withdrawal from the Air Europa transaction in the best interests of our shareholders • With confidence in the strategy and business model the Board has approved a 3 € cents per share interim dividend • We remain committed to disciplined capital allocation and distributing excess cash to shareholders Financial highlights for the first six months of 2024 • Capacity (ASK) growth of 7.5% for the first half as we invest in our markets • Passenger unit revenue for the half year increased by 2.9% - reflecting strong demand for travel as well as for our brand offerings • Our core markets are performing well – North Atlantic, Latin America and intra-Europe • We are seeing some softness in long-haul pricing in Dublin, as well as in the Asian markets, both of which are small in relation to IAG’s total capacity. • Non-fuel unit cost increased 1.8%, reflecting 2023 wage increases and investment in the business, offset by reduction in the cost of disruption • The fuel cost increased by 7.4% to €3,814 million reflecting a small year-on-year reduction in the average hedged price and increased capacity as well as the impact of increasing ETS costs • Operating profit of €1,309 million (2023: €1,260 million), a margin of 8.9%; Easter was earlier in 2024 than in 2023, which benefited Q1 2024 and had an adverse impact on Q2 2024 versus 2023 • Net debt of €6.4 billion (31 December 2023: €9.2 billion) benefitting from seasonal working capital inflow Outlook for 2024 • Strong demand for travel, particularly in our core markets of the North Atlantic, Latin America and intra-Europe • Our full year capacity (ASK) growth guidance remains the same at 7%; Q3 2024 to be c.+7% • Our non-fuel unit cost is also as previously guided: to increase slightly overall in 2024 • Expect to generate significant free cash flow and maintain a strong balance sheet
Freibayer1
Freibayer1, 20.07.2024 0:20 Uhr
0
Katastrophales Management beim IT crash heute in Spanien.
d
dlogic, 10.07.2024 17:39 Uhr
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Es geht aufwärts 🙂
d
dlogic, 30.06.2024 23:13 Uhr
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Das durchschnittliche Kurziel setzen die Analysten auf 2,225 GBP fest. Dies entspricht einem Anstieg von 0,60 GBP zum aktuellen LSE-Kurs von International Consolidated Airlines in Höhe von 1,623 GBP. Analysten: https://www.finanzen.net/nachricht/aktien/so-schaetzen-die-analysten-die-zukunft-der-international-consolidated-airlines-aktie-ein-13638690
d
dlogic, 13.06.2024 17:30 Uhr
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IAG has more potential than its international rivals, says Wall Street bank JP Morgan has revised its outlook on the European airline industry, highlighting significant capacity growth and a mixed outlook for network carriers. Among the long-haul groups, the investment bank is a fan of International Consolidated Airlines Group SA (LSE:IAG) - reflected by its 'overweight' recommendation - while it is 'underweight' both Air France-KLM and Lufthansa. Recent comments from low-cost carriers (LCCs) such as Ryanair Holdings PLC (LSE:RYA) suggest a mixed pricing outlook for short-haul leisure travel. https://www.proactiveinvestors.co.uk/companies/news/1049772/iag-has-more-potential-than-its-international-rivals-says-wall-street-bank-1049772.html
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