11 BIT STUDIOS SA ZY -,10 WKN: A1J1ZZ ISIN: PL11BTS00015 Kürzel: 11B Forum: Aktien Thema: Hauptdiskussion
35,90 EUR
-0,97 %-0,35
23. Dec, 18:31:09 Uhr,
L&S Exchange
Kommentare 2.656
L
Lukwil,
14. Dez 21:14 Uhr
0
I don't know how to rate this game. I'm a huge fan of the franchise. I played FP 1 for more than 200 hours, I played this one for 50 h and I stopped after the first play-through of the story and one endless mode level.
This game is not bad at all, it looks and sounds posh, but for me it lacks the "soul" of FP1. It does not reach the epicness and "despair" of part 1. I try to elaborate on why:
FP1: After barely making it through the challenging scenarios I felt positively exhausted that I made it and it gave me a sense of accomplishment. When I couldn't save enough people, I played it again to do better.
FP2: I played it through and I was left with a sense of "that was it?" No reason to play on, after I found out how everything works and there won't be anything new to explore, build etc., just endless micromanagement.
FP1: Managing one city was fun but still challenging.
FP2: I liked the idea of creating colonies, to build new cities. But hopping between your colonies feels more like work than fun, because you always have to transfer resources or colonists,
FP1: I really cared for my inhabitants, probably because there were so few and they were more "visible" to me. 1 died of frost and I felt bad that I was too slow in increasing the heat.
FP2: 200 people died somewhere, I didn't know where and honestly I didn't care much because of the automatic population growth and the sheer number of my population. And they are somehow an "invisible" mass.
FP1: Political decisions were felt throughout the level and were always painful.
FP2: At the beginning I liked the idea with the factions and the council. Later in the game it was absolutely unnecessary to continue to vote in the council when I reached all of them tolerating or liking me and no new laws were there to vote on or I simply ignored them with no repercussion.
FP1: Reasearching felt more urgent. It was difficult to decide what to research next, everything felt necessary and important to have.
FP2: I left out several research, some didn't feel important and it wasn't. I left out the radical ideas completely because they felt too harsh, no problem at all, no repercussions.
FP1: Exploring the frostland felt tougher and resources scarcer to find as it should be in a wasteland.
FP2: Send out 50 people in every direction and find loads of resources, cores and people to rescue. Rinse and repeat till all lands are explored, so you can stop playing, nothing new is coming.
Also, the idea with the districts: What do I really need them for? It just restricts my idea of building the city,
And what is the sense of frostbreaking the terrain? Honestly, what is it for? Where is the fun or danger in it?
In the end I kinda liked FP2 but only for a short time, much shorter than FP1 unfortunately...
B
BörsenBulle500,
13. Dez 16:53 Uhr
0
Erstmal nachgekauft, das Ding wird sich schon wieder erholen
L
Lukwil,
13. Dez 12:15 Uhr
1
Also Leute bin gerade am FP2 Download auf Steam. Gleich knallt der Kurs
Bams96052,
13. Dez 10:47 Uhr
0
Weißt du noch, wo du das gelesen/gesehen hast?
K
Kaffa,
13. Dez 8:26 Uhr
0
Frostpunk 2 gewinnt The Best Strategy Game bei den TheGameAwards.
https://x.com/frostpunkgame/status/1867411111932260498?t=4tsV3OalebYr1TQMSch0Kg&s=19
Torkum,
12. Dez 22:47 Uhr
0
Jop war finde ich ein bisschen vorhersehbar. Es gab mal vor ungefähr einem Jahr einen ehemaligen Mitarbeiter, der sich sehr negativ zu P8 geäussert hat, das Management selbst hat ja in 2022 zugegeben, dass es sehr challenging ist
B
m
CashflowKevin,
12. Dez 19:04 Uhr
0
Wenn leute sagen, es ist jetzt aber übertrieben geht es meistens nomma ein gutes Stück runter😄
H
Hochfinanz,
12. Dez 16:21 Uhr
0
Das habe ich nicht bedacht, aber selbst wenn es nur 20% Anteil wäre, was denke ich fair ist, erhält 11bit immer noch 60 Millionen. Ist doch super
GamingAktionär,
12. Dez 15:44 Uhr
0
Alleine wegen dem the Witcher 1 Remake ist die Aktie kaufbar. 11bit hält 40% an dem Unternehmen. Sagen wir es kommt 2028 und es verkauft sich rund 10 Millionen Mal á 50 Euro. Davon die 40% abziehen, Steam gebühren und Steuer beziehen und so landen ca. 120 Mio bei 11 Bit. Das macht mehr als die Marktkapitalisierung aus.
Witcher 1 remake wird ja im Auftrag durch CD Projekt entwickelt. Wie die genauen Vertragskonditionen sind wissen wir nicht.
In der Regel bekommt das Entwicklerteam Geld für die Entwicklung und wenn das Spiel profitabel wird eine langfristige Gewinnbeteiligung.
Die meisten Gewinne wird CD Projekt einstecken, da sie den größten Teil der Entwicklung bezahlen müssen.
Die Rechnung von dir geht also nicht auf, der Anteil der bei 11 Bit landen könnte ist also deutlich geringer.
m
m4758406,
12. Dez 15:29 Uhr
0
Wikipedia --> Der Preis für eine 11-Bit-Aktie stieg über Nacht von 2 auf 20 Euro. --> https://de.wikipedia.org/wiki/11_Bit_Studios
K
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