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Original-Research: ad pepper media International N.V. - from First Berlin Equity Research GmbH

Classification of First Berlin Equity Research GmbH to ad pepper media International N.V.

Company Name: ad pepper media International N.V.

ISIN: NL0000238145

Reason for the research: Update

Recommendation: Buy

from: 28.05.2024

Target price: 2,90 Euro

Target price on sight of: 12 Monate

Last rating change: 20.07.2020: Hochstufung von Hinzufügen auf Kaufen

Analyst: Dr. Karsten von Blumenthal

First Berlin Equity Research hat ein Research Update zu ad pepper media

International N.V. (ISIN: NL0000238145) veröffentlicht. Analyst Dr. Karsten

von Blumenthal bestätigt seine BUY-Empfehlung und bestätigt sein Kursziel

von EUR 2,90.

Zusammenfassung:

ad pepper media (APM) hat ihren Q1-Bericht veröffentlicht. Die endgültigen

Zahlen entsprechen den vorläufigen Werten. Der Umsatz in Q1/24 stieg um 2%

J/J auf EUR5,18 Mio. Dies ist das erste Quartal seit Q3/21, in dem APM ihren

Umsatz im Jahresvergleich steigern konnte. Der leichte Umsatzanstieg und

Kosteneinsparungen führten zu einem EBITDA-Swing von EUR549 tsd. auf EUR221

tsd. Geringere Abschreibungen führten zum ersten positiven Q1-EBIT (EUR8

tsd.) seit Q1/21. Dank eines Nettofinanzergebnisses von EUR57 tsd. belief

sich das EBT auf EUR65 tsd. Die Guidance im Q1-Bericht klingt im Vergleich zu

den Formulierungen im Jahresbericht vom April deutlich positiver. APM

erwartet nun ein Wachstum insbesondere im Segment Webgains. Im April wies

das Management darauf hin, dass die Zurückhaltung der Kunden bei den

Marketingausgaben wahrscheinlich anhalten wird und sah nur erste Anzeichen

für eine Verbesserung der Bereitschaft der Kunden, Kampagnen zu buchen. Wir

halten an unseren Prognosen fest, sehen nun aber eine größere

Wahrscheinlichkeit für eine positive Gewinnüberraschung. Ein aktualisiertes

DCF-Modell führt zu einem unveränderten Kursziel von EUR2,90. Wir bestätigen

unsere Kaufempfehlung.

First Berlin Equity Research has published a research update on ad pepper

media International N.V. (ISIN: NL0000238145). Analyst Dr. Karsten von

Blumenthal reiterated his BUY rating and maintained his EUR 2.90 price

target.

Abstract:

ad pepper media (APM) has published its Q1 report. Final figures matched

preliminary numbers. Q1/24 revenue climbed 2% y/y to EUR5.18m. This is the

first quarter since Q3/21 in which APM has increased revenue y/y. The

slight revenue increase and cost savings led to an EBITDA swing of EUR549k to

EUR221k. Lower D&A yielded the first positive Q1 EBIT (EUR8k) since Q1/21.

Thanks to a net financial income of EUR57k, EBT amounted to EUR65k. Guidance in

the Q1 report sounds much more positive compared to wording in the annual

report of April. APM now expects growth especially in the Webgains segment.

In April, management noted that client caution on marketing spend will

likely persist and saw only initial indications for an improvement in

clients' appetite for booking campaigns. We stick to our forecasts, but now

see greater probability of a positive earnings surprise. An updated DCF

model yields an unchanged EUR2.90 price target. We confirm our Buy rating.

Bezüglich der Pflichtangaben gem. §85 Abs. 1 S. 1 WpHG und des

Haftungsausschlusses siehe die vollständige Analyse.

You can download the research here:

http://www.more-ir.de/d/29923.pdf

Contact for questions

First Berlin Equity Research GmbH

Herr Gaurav Tiwari

Tel.: +49 (0)30 809 39 686

web: www.firstberlin.com

E-Mail: g.tiwari@firstberlin.com

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The issuer is solely responsible for the content of this research.

The result of this research does not constitute investment advice

or an invitation to conclude certain stock exchange transactions.

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