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Original-Research: ad pepper media International N.V. - from First Berlin Equity Research GmbH

Classification of First Berlin Equity Research GmbH to ad pepper media International N.V.

Company Name: ad pepper media International N.V.

ISIN: NL0000238145

Reason for the research: Update

Recommendation: Buy

from: 17.04.2024

Target price: 2,90 Euro

Target price on sight of: 12 Monate

Last rating change: 20.07.2020: Hochstufung von Hinzufügen auf Kaufen

Analyst: Dr. Karsten von Blumenthal

First Berlin Equity Research hat ein Research Update zu ad pepper media

International N.V. (ISIN: NL0000238145) veröffentlicht. Analyst Dr. Karsten

von Blumenthal bestätigt seine BUY-Empfehlung und erhöht das Kursziel von

EUR 2,80 auf EUR 2,90.

Zusammenfassung:

Der Geschäftsbericht 2023 von ad pepper media (APM) bestätigte die

vorläufigen Umsatz- und EBITDA-Zahlen. Das Management musste das zweite

schwierige Jahr in Folge mit rückläufigen Umsätzen (-13% J/J) und

Profitabilität (EBITDA nur Break-Even gegenüber EUR1,3 Mio. in 2022)

meistern. Im Jahr 2023 passte APM ihre Kostenbasis an und sparte EUR1,1 Mio.

an Personalkosten ein. Trotz des schwierigen Umfelds machte APM einen

wichtigen strategischen Schritt nach vorne und erwarb eine 26%ige

Beteiligung an solute, einem Betreiber von Preisvergleichsportalen. Das

Management von APM hat sein Ziel, eine Mehrheitsbeteiligung zu erwerben,

noch nicht erreicht, aber wir glauben, dass dies in diesem Jahr geschehen

und ein viel stärkeres Unternehmen schaffen wird. Die Aussichten von APM

für das laufende Jahr bleiben vorsichtig, aber es gibt erste Anzeichen für

eine steigende Werbenachfrage. Wir prognostizieren eine allmähliche

makroökonomische Verbesserung in den APM-Schlüsselmärkten Großbritannien

und Deutschland und bleiben optimistisch, dass das Wachstum des

Unternehmens (auf Standalone-Basis ohne die Konsolidierung von solute)

wieder einsetzen wird (+5% J/J). Kosteneinsparungen und operativer Leverage

sollten zu einem EBITDA-Anstieg auf ca. EUR1,1 Mio. führen. Das vorläufige

Q1-EBITDA von EUR221 Tsd. (Q1/23: EUR-328 Tsd.) unterstützt unsere positive

Einschätzung. Wir bestätigen unser Kaufen-Rating und erhöhen das Kursziel

auf EUR2,90 (zuvor: EUR2,80).

First Berlin Equity Research has published a research update on ad pepper

media International N.V. (ISIN: NL0000238145). Analyst Dr. Karsten von

Blumenthal reiterated his BUY rating and increased the price target from

EUR 2.80 to EUR 2.90.

ad pepper media's (APM) annual report confirms preliminary sales and

EBITDA. In 2023, management faced the challenge of a second year in a row

of declining revenue (-13% y/y) and profitability. EBITDA was only

break-even versus EUR1.3m in 2022. APM adjusted its cost base in 2023,

reducing personnel expenses by EUR1.1m. Despite the difficult environment,

APM made an important strategic step forward and purchased a 26% stake in

solute, an operator of price comparison portals. APM management has not yet

reached its target of purchasing a majority stake, but we believe that this

will happen this year and create a much stronger company. APM's 2024

outlook remains cautious, but it sees first signs of rising ad demand. We

forecast a gradual macro-economic improvement in APM's key UK and Germany

markets and remain optimistic that company growth (on a standalone basis

without consolidating solute) will resume (+5% y/y). Cost savings and

operating leverage should result in an EBITDA rebound to ca. EUR1.1m.

Preliminary Q1 EBITDA of EUR221k (Q1/23: EUR-328k) supports our positive view.

We confirm our Buy rating and raise the price target to EUR2.90 (previously:

EUR2.80).

Bezüglich der Pflichtangaben gem. §85 Abs. 1 S. 1 WpHG und des

Haftungsausschlusses siehe die vollständige Analyse.

You can download the research here:

http://www.more-ir.de/d/29447.pdf

Contact for questions

First Berlin Equity Research GmbH

Herr Gaurav Tiwari

Tel.: +49 (0)30 809 39 686

web: www.firstberlin.com

E-Mail: g.tiwari@firstberlin.com

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The issuer is solely responsible for the content of this research.

The result of this research does not constitute investment advice

or an invitation to conclude certain stock exchange transactions.

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